Mobilitate de grup a elevilor

Titlul proiectului: A Technology-Driven Exploration of Budapest’s Cultural Legacy (Moștenire culturală)

Perioada: 28 mai - 3 iunie 2023

Locație: Budaörs/Budapesta, Ungaria

Participanți: 11 elevi de clasa a VII-a
Aldea Laura Ioana
Barbu Maia Adriana
Bratu Alexandra Sorina
Catană Radu Nicolae
Clopot Gabriel
Diaconescu Vlad Alexandru
Manea Iasmina Nicola
Orășanu Ovidiu Andrei
Pandrea Mihail Sebastian
Popescu Elena Rodica
Zăvoi Ștefan Alexandru

Profesori însoțitori: Stancu Elena și Lăpădat Carmen

Descrierea mobilității

Obiective:

Proiectul s-a derulat în parteneriat cu Școala Matrix din Budaörs (școală particulară cu predare în limba engleză). Elevii au dobândit cunoștințe despre istoria și semnificația culturală a siturilor incluse în patrimoniul mondial UNESCO din Budapesta. Ei și-au consolidat informațiile prin vizitarea celor mai reprezentative obiective culturale din zona orașului vechi.  


Elevii noștri au lucrat în 4 grupe mixte, împreună cu elevii maghiari de la Școala Matrix. Sub îndrumarea unui trainer american, cele patru grupe au utilizat tehnicile realității virtuale și realității augmentate pentru a crea niște țări imaginare: Ausland, Elysium, Novaria și TECH World. Fiecare țară are un imn, o monedă proprie, un fel de mâncare specific, o istorie și unul sau mai multe personaje istorice reprezentative. Totodată, grupele aveau și câte o sarcină specială, diferită de a celorlalte grupe: grupa 1 trebuia să pună accentul pe tehnologie, grupa 2 pe civilizație, grupa 3 pe momente cheie ale istoriei țării, grupa 4 pe bătălii istorice.

Țara Auslands are un popor viteaz, care a ieșit victorios în bătăliile istorice, păstrându-și limba și cultura. Sportul național se numește ”Sworddom”, iar jucătorii, dotați cu echipament de protecție, utilizează săbii numite "Ferroblades". Mâncarea tradițională, numită "Verdant Cabbage Harvest", este asemănătoare cu sarmalele.
 

TECH World este o țară cu cea mai avansată tehnlologie, unde oamenii au fost înlocuiți de roboți, orașele sunt pline de zgârie-nori, plățile se fac doar în cryptomonede, au fost inventate animale care ajută la transport iar mâncarea este doar un moft pentru roboții bogați. 

Temele, de mare complexitate și creativitate, presupuneau cunoștințe avansate de TIC și de limba engleză. Elevii au lucrat zilnic câte patru ore la școală, dar și după amiaza, în timpul liber, pentru a finaliza proiectele. În ultima zi, grupele și-au prezentat pe rând proiectele. Acestea au fost apreciate cu punctaje acordate de către trainer și de fiecare din celelalte trei echipe. În urma însumării punctajelor, a fost desemnată o echipă câștigătoare, însă s-a constatat că scorurile celorlalte echipe erau foarte apropiate de scorul echipei câștigătoare. Elevii au fost recompensați cu diplome și mici cadouri dulci. 

Cele 4 proiecte au fost postate pe Instagram, la următoarele adrese:

În timpul liber s-au organizat diverse activități cultural-turistice:

Elevii participanți la proiectul „Moștenire culturală” au devenit mai conștienți de responsabilitatea față de siturile de patrimoniu cultural, și-au dezvoltat gândirea critică și abilitățile de rezolvare a problemelor prin crearea de soluții inovatoare și realiste la provocările conservării acestora pentru generațiile viitoare. Proiectul a fost un prilej de familiarizare a elevilor cu valorile culturale europene, de a exersa și perfecționa comunicarea în limba engleză, de a lega prietenii, de a-și deschide orizontul către alte experiențe, alte culturi, alți oameni și de a învăța lucruri noi despre această lume în permanentă schimbare.